Heaven in Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Nina Klein Goldewijk - WaarBenJij.nu Heaven in Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Nina Klein Goldewijk - WaarBenJij.nu

Heaven in Jinja

Blijf op de hoogte en volg Nina

23 November 2014 | Oeganda, Jinja

Het volgende verhaaltje dat ik jullie vertellen gaat over ons weekendje in Jinja. Vrijdag middag hadden we onze eerste coachingsmeeting met onze Eye4Africa coach Anna. De meeting vond plaats in Restaurant Flavours want hier is zij de eigenares van! Hier kun je heerlijk eten en drinken zoals we gewend zijn van Nederland. Cappucino, brownies, muffins, stokbrood etc. Dit klinkt vrij normaal maar dit mis je wel echt als je elke dag rijst, posho of matoke met bonen krijgt op stage. Niks mis mee en ik vind het echt super lief dat ze voor ons koken maar af en toe hunker je toch naar wat meer variatie.

Bij aankomst zat er een Amerikaans meisje, Courtney, koffie te drinken en ik raakte met haar aan de praat. Ze woont al 2 jaar in Oeganda maar gaat in december voor het eerst weer terug naar huis (om vervolgens in juli weer terug te komen voor een jaar). Ze was ontzettend lief en aardig en nodigde ons meteen uit om die zelfde avond mee uit eten en opstap te gaan met een grote groep random mensen! Leuk! Dit was bedoeld als het afscheidsfeestje van twee Britse meisjes die twee maanden vrijwilligerswerk hebben gedaan.

Dus zo gezegd zo gedaan. We zijn met een groep van ongeveer 15 man gaan uit eten bij Nile Village. Dit is een hotel met een Amerikaanse manager en mennnn we hebben zo lekker gegeten! Na het eten ging een heel stel nog uit en ze vroegen of we mee gingen. Kim en Esmay waren moe dus zij zijn terug gegaan naar het hostel (Nile River Explorers). Toen ben ik als enige Nederlander mee uit gegaan want deze kans kon ik natuurlijk niet laten schieten!! Dus zo ben ik in de laadbak van een truck gestapt en zo reden we met een grote vaart de nacht in. Ik viel er bijna af door de slechte wegen hier. Damn. Als jullie dachten dat de wegen in België al slecht zijn... Kom alsjeblieft een keer naar Oeganda.

We zijn eerst naar een bar geweest dat echt aan de Nijl lag. Suuuper romantische plek. Er lag een bootje aan de oever waar een live band op speelde. Ze speelden fantastisch!! Ik zat echt te genieten en ik werd helemaal gek toen ze Wine Slow van Gyptian speelde. AAAHH!! Daarna zijn we naar The Office gegaan. Dit was meer een soort club waar iedereen lekker stond te dansen. EN HOE! Wat een heerlijke muziek en wat een heerlijke bewegingen maken de mensen hier. Alles wat ze hier doen ziet er goed uit. Al tillen ze één arm op. Zo oneerlijk, maar geweldig om hier tussen te staan. Dit is toch echt de uitgaans-hemel voor mij. Was dit ook maar overal in Nederland. Dan zou ik 24/7 in de kroeg staan.

Om 3u 's nachts was het wel eens tijd om naar huis te gaan en hiervoor had ik twee opties. Of een Special Hire bellen voor 10.000 shilling of een Boda boda pakken voor 1000 shilling. Nu is ons tot nu toe afgeraden om 's nachts op een Boda boda te stappen maar iedereen (ook mijn coach Anna) verzekerde me dat dit prima kan in Jinja. Vooruit dan maar. Het voelde stiekem ook wel heel erg stoer om zo in mijn eentje door Oeganda te crossen midden in de nacht.

Al met al een fantastisch weekend! Hebben de dag erna heerlijk aan het zwembad bij Nile Village gelegen. Helaas is zelfs mijn huidje niet opgewassen tegen de Oegandese zon en ben ik verbrand. Wederom een bewijs dat ik toch echt een Mzungu ben. Balen.

  • 24 November 2014 - 17:56

    Jeanine:

    Aaaahh heerlijk verhaal! Hoop echt dat het niet de eerste en laatste keer is dat je gezellig met anderen op pad gaat en het Oegandese (nacht)leven gaat ontdekken. Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik de rest niet interessant vind, want wauw, wat een extreem contrast met Nederland in die ziekenhuizen joh. Echt intrigrerend om te lezen. Maar de verplichte dingen doe je sowieso en leer je een hoop van, maar van de niet-verplichte dingen kun je ook een heleboel leren! Ik gun je echt de beste tijd van je leven daar liefie! Zolang je maar voorzichtig bent en goed blijft nadenken! Dus als je volgende keer uitgaat in Kampala, gewoon naar "bekende" adresjes en geen bodaboda, haha. Wel stoer van je ^^ Aaahh ik praat weer eens super onsamenhangend en zonder echte clue maar weet dat ik van je verhalen geniet omdat ik hoor dat jij geniet :) Maak er wat van liefie! En kom niet terug voor je verhalen voor een jaar hebt! LIEFS

  • 25 November 2014 - 20:45

    Katja:

    Liefje liefje heerlijk dat je ook daar op de evenaar kunt genieten van op stap gaan en dansen in de nacht. Maar oh zo blij dat je voldaan en veilig in je bed bent gekomen. Kus kus.

  • 25 November 2014 - 20:50

    Lonneke:

    Haha nien, geweldig gehad dus, ook geweldig dat je er nog bent♡ mooie verhalen steeds weer, geniet!! Xxx

  • 26 November 2014 - 23:04

    Jack:

    Nina is leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.

    Ik heb hier een tip voor jou en je medeavonturiers.

    Als je zoiets onderneemt laat dan altijd de achterblijvers ff weten waar je zit gewoon via een sms. A: zullen het prettig vinden dat je geniet. B: hoeven zich geen zorgen te maken.C: je bent altijd te traceren als er iets gebeuren zou,waar ik dus niet van uitga. Dit is voor mij altijd een hele geruststelling geweest als Oleander ergens naartoe ging.
    Kreeg ik om het uur altijd braaf een sms met de tekst " ik leef nog" Humor maar het hielp. Dit was tevens de code ervoor dat alles in orde was.Stond het er niet in dan wist ze dat ik haar kwam zoeken.

    Verder sluit ik mij aan bij de andere berichten.
    Geniet ervan. : )

    Khuleka Jack

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 19 Okt. 2014
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 5976

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 28 Januari 2015

Eindelijk weer naar Afrika

Landen bezocht: